Het moet eerlijker in Brabant.

Waarom verkiesbaar?
Er zijn een aantal redenen dat ik me verkiesbaar heb gesteld voor deze verkiezingen? Allereerst worden er door de huidige regering keuzes gemaakt die in mijn ogen niet de juiste zijn en slecht zijn voor onze provincie Brabant. Een voorbeeld hiervan is het nemen van maatregelen die inkomensverschillen vergroten. Dankzij het huidige kabinetsbeleid verdwijnen er zo'n 10.000 banen in Brabant. Uiteraard is het logisch dat ik andere keuzes zou maken aangezien deze regering erg rechts georiënteerd is en de rekening legt bij Brabanders die het toch al 'hard' te halen hebben. Als PvdA'er kies ik vanuit mijn hart voor het eerlijk verdelen van de pijn en ben ik tegen het hanteren van de botte bezuinigingsbijl. De PvdA in Noord-Brabant is er namelijk voor alle Brabanders ongeacht komaf en inkomen. Maar niemand ontkomt aan het feit dat ook onze provincie de komende jaren minder geld te besteden heeft.

Verder vind ik de toon die op dit moment door de VVD, het CDA en de PVV gekozen wordt zeer kwalijk. Ik wil in een provincie leven waar we met respect met elkaar omgaan en waar mensen beoordeelt worden op hun gedrag en niet op afkomst of geloof. Dat klinkt vanzelfsprekend maar is het inmiddels niet meer. Zo heb ik zelf tijdens de afgelopen campagne meegemaakt dat ik tijdens het plakken van posters meerdere keren de meest vreselijke verwensingen naar mijn hoofd heb gekregen, puur en alleen omdat ik van de PvdA ben. Deze maatschappij past niet in mijn beeld van 'mijn' Brabant.

Verkiezingsprogramma
De PvdA-Brabant heeft een mooi en evenwichtig programma waar ik volledig achter sta. Vanuit mijn eigen(werk)ervaring zal ik er alles aan doen om de werkgelegenheid in een duurzaam en veilig Brabant te vergroten. Hieronder vindt u dan ook een aantal korte speerpunten waar wij ons in de komende jaren hard voor gaan maken.

Werk voor iedereen
Werk is het belangrijkste dat er is. De plannen van dit kabinet zorgen voor 110.000 extra werklozen. Dat betekent dat in Brabant meer dan tienduizend mensen de komende tijd hun baan verliezen. Dat zijn foute keuzes. Iedereen heeft recht op betaald werk en een goede opleiding.

Gezonde en veilige leefomgeving
Voor de PvdA heeft volksgezondheid de allerhoogste prioriteit. Helaas wogen economische belangen in het verleden nogal eens zwaarder dan onze gezondheid. De Q-koorts is daar een tragisch voorbeeld van. Gezondheid mag echter nooit ondergeschikt worden aan economie. Wij staan dan ook voor een gezonde ontwikkeling van de landbouw, zonder megastallen. Intensieve veehouderij, zoals varkens-en kippenboerderijen, moet zo veel mogelijk naar speciaal daarvoor aangewezen gebieden worden verplaatst, zodat inwoners van Brabant geen last meer hebben van fijnstof en stank.

Duurzame ontwikkeling
Voor de PvdA gaat solidariteit verder dan het hier en nu. Ook onze kinderen en kleinkinderen hebben recht op een Brabant waarin het prettig leven is. Dat betekent dat we nú stappen moeten zetten naar een duurzamer Brabant. Daarom wil de PvdA het geld dat de provincie heeft verdiend met de verkoop van Essent, gedeeltelijk investeren in een fonds voor duurzame energie.

Kans op werk voor iedereen, duurzame ontwikkeling en een veilige en gezonde omgeving, zijn dè prioriteiten van de PvdA-Brabant (klik op de voorgaande link voor het hele programma). Ook erg belangrijk voor de PvdA zijn: ruimte en natuur om in te leven, leefbare wijken en dorpen, een goede bereikbaarheid, genieten van kunst, cultuur en sport en zuinig zijn met energie en water.

PvdA is er voor alle Brabanders
De PvdA in Noord-Brabant wil er zijn voor alle Brabanders. Maar anders dan we gewend zijn. Want er is minder geld. Daarom moet de provincie zich vooral concentreren op ruimtelijke kwaliteit en economie. Een goed provinciaal ruimtelijk en economisch beleid biedt voldoende kans voor een sterk lokaal sociaal beleid.

Uiteraard hoop ik 2 maart 2011 op uw stem.

PvdA, lijst 4, nummer 17

Reacties

Populaire posts van deze blog

2012 De start van Bureau Re-Ward

Algemene Ledenvergadering PvdA-Eindhoven 3 december

Lijsttrekkersdebat bij Omroep Brabant