Beoordeel de PvdA-Eindhoven op wat zij lokaal heeft bereikt

Het kost soms enige moeite om aan de lokale kiezers uit te leggen dat de PvdA-Eindhoven uit enthousiaste en kundige Eindhovenaren bestaat met ambitie en hart voor onze stad. De afgelopen 4 jaren is er veel bereikt, veel mensen erkennen dat ook. Dat we er nog niet zijn is ook een feit. Dat wij daarnaast een landelijke moeder hebben maakt het voor sommige mensen moeilijk om de resultaten objectief te beoordelen. Dat is jammer.

Op straat daar hoor je wat er leeft.
De afgelopen 4 jaren is de PvdA-Eindhoven onder andere meerdere keren per jaar aanwezig geweest in de omgeving van de Woenselse markt op de Kruisstraat. De gesprekken met buurtbewoners en met het winkelend publiek hebben de afgelopen jaren veel relevantie informatie opgelevert voor de PvdA-Eindhoven. In ons verkiezingsprogramma zijn dan ook veel van uw opmerkingen terug te vinden. We staan letterlijk tussen de mensen in de wijk en niet alleen tijdens de campagne. Zaterdag 6 februari stond ons bezoek natuurlijk wel in het teken van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart. De PvdA-Eindhoven en ik in het bijzonder kunnen uw stem goed gebruiken. Ook ditmaal gelukkig weer overwegend positieve reacties. Toch wil ik u enkele terugkerende opmerkingen en vragen niet onthouden.

Vragen en opmerkingen van de straat.
Het merendeel van de mensen die ik persoonlijk gesproken heb geven aan zich zorgen te maken dat na 3 maart de samenleving verandert in een intolerante samenleving. Stel dat er een totaal andere wind gaat waaien over Eindhoven? Hoe ziet de stad er dan over 4 jaar uit? Ik maak me hier zorgen over!

Daarnaast zijn er nog steeds mensen die zich de vraag stellen: "Waarom zou ik gaan stemmen?". Een goede vraag die met enige regelmaat wordt gesteld. Waarom zou ik de gang naar de stembus maken terwijl ik eigenlijk niet zo goed weet op welke partij ik nu moet stemmen? En wat maakt het allemaal uit als ik ga stemmen, er verandert toch niets, het is 1 pot nat.

Om met de laatste vraag te beginnen. Tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen draait het om uw stem. Door te gaan stemmen kunt u invloed uitoefenen op de koers die Eindhoven de komende jaren gaat varen. Het maakt echt uit welke partij of combinatie van partijen de dienst uit gaan maken in de stad. Bij heel veel beslissingen in en over de stad heeft de gemeenteraad het voor het zeggen. Daarom hoop ik dat u gebruik maakt van uw kiesrecht! Hopelijk kiest u ervoor om samen met ons verder te bouwen aan ons Eindhoven. Stem op 3 maart op de PvdA-Eindhoven en bij voorkeur op mij, plaats 15. Empatisch waar mogelijk, confronterend waar nodig.

Een ding is duidelijk: de gemeenteraad speelt een belangrijke rol bij het reilen en zeilen in Eindhoven.

Wat betreft de eerste vraag deel ik uw zorg. Mede vanwege de toenemende populariteit van oneliner partijen die leven van het inspelen op maatschappelijke onderbuikgevoelens zoals veiligheid, leefbaarheid en integratie. Thema's die naast werk en solidariteit voor mij en de PvdA-Eindhoven bijzonder belangrijk worden gevonden. De meer 'rechtse' partijen hebben op deze thema's zeker niet het alleenrecht en dikwijls een slecht financieel onderbouwd programma.

Buurtbewoners zijn vaak meer oplossingsgericht.
Op straat en in de meeste wijken en buurten denken buurtbewoners veel genuanceerder over integratie en zijn dikwijls meer oplossingsgericht dan wij denken. Alle mensen en vrijwilligers in de Eindhovense wijken die zich met hart en ziel inzetten voor de leefbaarheid van hun wijk wordt echt tekort gedaan als men roept dat niets deugt. Ik hoop persoonlijk van harte dat kiezers mij het vertrouwen geven om te laten zien dat je door samen te werken gericht en effectief aan oplossingen kunt werken. Dat vraagt inspanningen van bewoners, politiek en instanties.

Wat mag u van mij verwachten?
Een eerlijk en helder verhaal. Ik en de PvdA-Eindhoven zijn geen wonderdokters. Zeker in de komende economische tijd zullen ook moeilijke besluiten genomen moeten worden. Wij hebben een stevig en solide programma waarin iedereen meetelt als hij of zij ook meedoet. Daarbij wil ik solidair zijn aan die mensen die om goede redenen dan ook niet mee kunnen komen. Mensen die misbruik maken van onze stad moeten aangesproken worden en effectief aangepakt worden.

Veiligheid en werken aan effectieve oplossingen.
Slimmer straffen! Volgens de politie komen de meeste jongeren die als kleine boefjes de gevangenis ingaan, er als grote criminelen weer uit, met als neveneffect het bijbehorende aanzien in buurt en wijk. 'Belangrijker is dat we criminele jongeren effectief straffen want anders vallen jongeren gewoon in hun oude gewoontes terug.' Met alle gevolgen van dien. Naast een effectieve lokale aanpak zullen ook ondersteuning vanuit Den-Haag noodzakelijk zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

2012 De start van Bureau Re-Ward

Algemene Ledenvergadering PvdA-Eindhoven 3 december

Lijsttrekkersdebat bij Omroep Brabant